Geplaatst op
Makelaars hebben in de huidige markt veel klanten, ook op de wachtlijst. En de toestroom van nieuwe klanten blijft hoog. Hoe kan een makelaar zijn relatiebeheer op orde houden? Daar is waar CRM om de hoek komt kijken. Wij willen uitleggen hoe CRM, specifiek CRM-software makelaars kunnen helpen. Maar eerst: Wat is CRM?
Het beheren van de relaties met uw klanten
CRM, wat de afkorting is voor ‘Customer Relationship Management’, betekent in het Nederlands klantrelatiebeheer. CRM bestaat in essentie uit twee kanten, namelijk:
- Het beheren van het al contact met klanten
- Het automatiseren van bedrijfsprocessen
Hier wordt vaak een CRM-systeem voor gebruikt. Z’n systeem heeft als functie alle processen in digitaal in kaart te brengen. Deze processen kunnen vervolgs binnen de software worden beheerd en geoptimaliseerd.
Daarnaast is een CRM-systeem een centrale database voor alle klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen organisaties meer inzicht in hun eigen en toekomstige klanten.
De voordelen van CRM voor makelaars
CRM-software brengt een talrijk aan voordelen met zich mee als u het implementeert. Wij willen een aantal belangrijke voordelen uitlichten:
Het automatiseren en persoonlijker maken van de communicatie
Als iemand zich inschrijft op uw website, krijgt u direct belangrijke klantinformatie, zoals bijvoorbeeld naam en achternaam, leeftijd, interesse en budget. Hier kunt op inspelen.
U kunt na de inschrijving een automatische welkomsmail versturen met de naam van de persoon in de aanhef. Daarna kunt u automatische updates versturen met relevante content en updates over welke huizen te koop staan binnen het aangegeven budget. Door relevante en persoonlijk content aan te bieden, heeft u meer kans op succes. En met automatisering hoeft u zelf minder moeite te doen voor relatiebeheer.
Overzichtelijk contact met uw klant
Als een klant van u belt, dan kan u meteen de juiste gegevens erbij pakken met het CRM-systeem. Zo maakt u minder fouten, want alle klantgegevens zijn op elk moment toegankelijk.
Conform de wet werken
Wanneer het gaat over klantgegevens en het verwerken hiervan, komt de AVG om de hoek kijken. Met een CRM-systeem gaat het werken conform de wet automatisch. Zo hoeft zich niet zorgen te maken dat u niet voldoet aan de wet.
Kennismaking met een CRM-leverancier
Om de mogelijkheden te ontdekken binnen CRM-software, willen wij laten kennismaken met een leverancier.
Leverancier Easydus levert een cloudoplossing. Hiermee kunt u flexibel een groot scala en bedrijfsprocessen inrichten en automatiseren. Ook uw eigen CRM met uw eigen ontwerp van velden die u graag wilt zien. U kunt dit zelf inrichten zonder benodigde ICT-kennis en programmeer kennis.